• Wrzesień 15, 2019

Kontuzję omijaj szerokim łukiem.

Kontuzję omijaj szerokim łukiem.

Kontuzję omijaj szerokim łukiem.

Wielu wyczynowych zawodników dąży do mistrzostwa sportowego. Zdobywanie „Mistrzowskich pasów” wiąże się z żmudną, często do granic możliwości pracą. Sukces często okupiony jest kosztem zdrowia oraz psychiki sportowca. Zawodnicy wykonują rygorystyczne treningi, które niekiedy negatywnie wpływają na jego zdrowie. Następstwem bardzo ciężkich treningów często są poważne kontuzję. Warto działać profilaktycznie! W jaki sposób zapobiegać, a nie leczyć dowiesz się w naszym artykule!

Ważne, aby odnaleźć równowagę między treningiem, zawodami a odnową biologiczną. Kiedy sportowiec wykonuję wyczerpujący trening o bardzo wysokiej intensywności rośnie nie tylko jego forma, ale również poziom zmęczenia. Jeżeli zawodnik nie dba o swoją regenerację skupiając się wyłącznie na ciężkich treningach, jego postępowanie może doprowadzić do poważnych kontuzji.

 

Aby zapobiec kontuzjom warto działać profilaktycznie. Poniżej trenerzy HALNEGO doradzają, jak zapobiegać nieszczęśliwym zdarzeniom:

  1. Dobra rozgrzewka to podstawa!

Dobrze wykonana rozgrzewka będzie pełniła nie tylko funkcję zabezpieczającą, ale także wpłynie na twoje możliwości wysiłkowe. Jej głównym celem jest zwiększenie temperatury wewnątrzmięśniowej, poprawa elastyczności mięśni oraz stymulacja układu nerwowo- mięśniowego.

  1. Dobierz odpowiedni sprzęt!

Bandaże mają za zadanie ochronić i wzmocnić dłoń, zaś rękawica służy do ochrony przeciwnika – pozwala wyprowadzić cios z pełną mocą. Wielu kickboxerów ma świadomość, że nawet cios zmiękczony rękawicą może być niebezpieczny, dlatego na wyposażeniu znaleźć się muszą ochraniacze na zęby. Podobnie jak w boksie, do treningu potrzebne są spodenki i koszulki. Jeżeli masz wątpliwości trenerzy HALNEGO chętnie ci doradzą! Cały sprzęt znajdziesz w recepcji naszego klubu.

  1. Wspomagaj się od środka!

Według najnowszych badań zwiększona podaż węglowodanów może zmniejszyć ryzyko wystąpienia kontuzji, natomiast białka wspomogą procesy regeneracji i odbudowy uszkodzonych mięśni.

  1. Rozciągaj się po każdym treningu!

Ćwiczenia rozciągające powinny stanowić nieodłączny element treningu. Rozciąganie przyczynia się do rozluźnienia mięśni i pozwala rozluźnić sąsiadujące w nim stawy, dzięki temu zyskujesz pełną swobodę ruchu.

  1. Zadbaj o odnowę biologiczną!

Odnowa biologiczna to kompleksowe oddziaływanie na organizm za pomocą różnorodnych  środków oraz zabiegów. Świetnie sprawdzą się tutaj ciepłe kąpiele, sauna, krioterapia, wizyta u wykwalifikowanego fizjoterapeuty, czy też zabiegi regeneracyjne na matach wibracyjnych. O czym wie doskonale nasz najlepszy zawodnik „BOOM-BOOM”

  1. Wzmocnij się cały!

W swoich przygotowaniach warto uwzględnić trening o charakterze ogólnorozwojowym. Skorzystaj z porad doświadczonych trenerów HALNEGO! Bez wątpienia musisz wzmocnić gorset mięśniowy, zwiększyć zakres ruchomości w stawach, popracować nad swoją siłą i gibkością.

trener personalny nowy sacz

 

Podobają się Wam nasze artykuły? Udostępnij post dla Twoich znajomych!

 

Autor: Sara Szost

Liczba odwiedzających:

Komentuj