• 29 czerwca, 2020

JAK TRENOWAĆ W UPALNE DNI?

JAK TRENOWAĆ W UPALNE DNI?

W końcu nadeszły upragnione upały.  Robi się gorąco – warto więc wiedzieć...

Ćwiczenia w wysokiej temperaturze i wilgotności powietrza stanowią duże wyzwanie dla organizmu. Trenując w ekstremalnych warunkach możesz doprowadzić do odwodnienia ustroju. Spadek poziomu wody wpływa na zmniejszenie objętości krwi i spowolnienie krążenia. Poznaj zaskakujące fakty dotyczące odwodnienia i sprawdź czy przyjmujesz wystarczającą ilość płynów!

Woda to kluczowy składnik termoregulacji ciała. Przeciętnie tracimy do 3 litrów wody poprzez oddychanie, pocenie i oddawanie moczu. Co ciekawe aż trzy szklanki wody tracisz przez same stopy! Mniejsza ilość wody w organizmie to mniejsza ilość krwi. Mniejsza ilość krwi to mniej tlenu i składników odżywczych dostarczanych do komórek. Braki tych wszystkich substratów prowadzą do spadku siły i wydolności organizmu.

Warto wspomnieć o stawach i chrząstkach, które aż w 80 % zbudowane są z wody. Kiedy chrząstki pokrywające powierzchnie stykających się kości są odpowiedni nawodnione, stawy pracują gładko. Odwodniona chrząstka natychmiast traci elastyczność i dochodzi do tarcia. W przypadku dłuższego zaniedbania można doprowadzić do zapalenia lub zwyrodnienia stawów. Wiesz jaki jest najlepszy sposób na bóle reumatyczne? Picie wody i lekka aktywność fizyczna!

Jak zatem trenować w upale? Diabeł twki w szczegółach…

Pamiętaj o wodzie przed treningiem!
Upalny dzień zacznij od dobrego nawodnienia organizmu. Dwie godziny przed ćwiczeniami wypij do 1,5 litra niegazowanej wody. W trakcie aktywności co 15 minut rób kilka łyków.
Sięgnij po napój izotoniczny!
Podczas ćwiczeń niezwykle ważne jest uzupełnienie elektrolitów. Sód i potas pomagają absorbować wodę w komórkach. Znajdziemy je w napojach izotonicznych ( w HALNYm mamy zawsze dla Ciebie przygotowane napoje izotoniczne).
Przyzwyczaj się do ciepła
Człowiek jest w stanie przystosować się do każdy warunków atmosferycznych, dlatego się nie poddaj i trenuj regularnie w upale dni. Wysoka temperatura z pewnością wpłynie na kształtowanie twojego charakteru. Jak to mówi stare polskie przysłowie-“Co cię nie zabije to cię wzmocni!”.
art. Sara Marmon

 

Liczba odwiedzających:
1 komentarz
  • Jerzy K. 29 czerwca, 2020 at 11:39 am

    Ja zazwyczaj zbieram się do treningu około godziny 18-19, więc nie jest już tak gorąco. Był czas, że ćwiczyłem około godziny 15-16 i z trudem dawałem radę, to jednak nie dla mnie. Choć podziwiam osoby, które taki wysiłek podejmują.
    http://gildiasilber.pl/

Komentuj