• 26 maja, 2020

Czy wiesz co dzieje się z twoim ciałem, kiedy rezygnujesz z ćwiczeń?

Czy wiesz co dzieje się z twoim ciałem, kiedy rezygnujesz z ćwiczeń?

Czy spotkałeś się kiedyś ze stwierdzeniem „Ruch to zdrowie”? Bardzo dobrze się składa, bo aktywność fizyczna jest niezbędnym elementem życia każdego człowieka. Brak ruchu przyczynia się do rozwoju chorób cywilizacyjnych, zwiększenia masy ciała, a co gorsza do obniżenia odporności. Jak zgubne dla organizmu jest zarzucenie reżimu treningowego- dowiesz się z naszego wpisu!

Nadmiar pracy, ból głowy, „KORONAWIRUS”, oglądanie seriali na „NETFLIXIE” czy zwykłe lenistwo to najpopularniejsze wymówki, aby odpuścić sobie treningi. I chociaż tygodniowa przerwa w ćwiczeniach nie stanowi dużego problemu to długotrwałe zaprzestanie aktywności fizycznej może zaciążyć na naszym zdrowiu.

Negatywne symptomy braku aktywności dają o sobie znać już po paru dniach. Otóż osoby przyzwyczajone do regularnego wysiłku mogą borykać się z zaburzeniami snu, spadkiem energii, nerwowością, problemami z koncentracją, a nawet bólami całego ciała. A to dopiero wierzchołek góry lodowej!

BĘDZIESZ GRUBSZY!

Oczywiście, pierwszą rzeczą jest magazynowanie większej ilości tłuszczu w organizmie – szczególnie kiedy zapominamy o zbilansowanej diecie. Osoby szczupłe, często stroniące od aktywności fizycznej nazywane są „skinny fat”  – co oznacza, ze mają mało jędrne, ale „chudotłuste” ciała. Co gorsza, często borykają się z otłuszczeniem organów wewnętrznych – a to o wiele bardziej niebezpieczne dla zdrowia niż wystające boczki.

PRZEMIANA MATERII NIE BĘDZIE MIAŁA LITOŚCI!

Im mniej ćwiczysz, tym na mniej możesz sobie pozwolić. U osób nieaktywnych fizycznie przemiana materii jest znacznie wolniejsza.

CUKRZYCA, CHOROBY SERCA I NADCIŚNIENIE TO DOPIERO POCZĄTEK!

Nie jest tajemnicą, że regularny trening zmniejsza ryzyko cukrzycy oraz reguluje ciśnienie krwi. Badania przeprowadzone przez naukowców na Harvardzie wykazały, że w grupie mężczyzn, którzy biegali przez godzinę lub więcej każdego tygodnia z prędkością ok. 10 km/h ryzyko wystąpienia choroby niedokrwiennej serca było mniejsze aż o 42 %, niż w przypadku osób, które nie uprawiają sportu.

OBNIŻYSZ SWOJĄ ODPORNOŚĆ!

U osób systematycznie ćwiczących dochodzi do poprawy odporności organizmu. Efekt przeciwzapalny ma wpływ nie tylko na mniejszą częstość i mniejsze natężenie infekcji górnych dróg oddechowych, ale również na redukcję czynników zapalnych.

BĘDZIESZ MIAŁ PROBLEMY Z UKŁADEM TRAWIENNYM!

Brak ruchu negatywnie wpływa na procesy trawienne oraz może powodować długotrwałe zaparcia i problemy z wypróżnianiem.

NIE BĘDZIESZ SIĘ WYSYPIAŁ!

Ćwiczenia fizyczne stymulują organizm, zwiększają temperaturę ciała, wpływają na wydzielanie przez mózg serotoniny (tzw. hormonu zadowolenia), dotleniają organizm, regulują cyrkulację krwi. Ogólne pobudzenie wywołane wysiłkiem fizycznym zapobiega bezsenności i niewyspaniu – których główną przyczyną jest nadmierne pobudzenie w nocy.

TWOJE ŻYCIE PRYWATNE JUŻ NIE BĘDZIE TAKIE NAMIĘTNE!

Badania potwierdzają, że intensywne ćwiczenia poprawiają doznania seksualne. Dzieje się tak, ponieważ aktywność fizyczna poprawia wydolność sercowo-naczyniową, w to się przekłada na lepszy przepływ krwi w całym ciele, zwłaszcza w okolicy narządów płciowych

MOŻESZ MIEĆ PROBLEMY ZE STAWAMI!

Naukowcy z Uniwersytetu Tufa w Bostonie udowodnili, że ćwiczenia siłowe mogą zapobiegać chorobom stawów, wzmacniać je i pomagać osobom, które mają z nimi problemy. Po 16 tygodniach regularnych ćwiczeń ból stawów u osób chorych zmniejszył się o 43 %.

BĘDZIESZ ŻYŁ KRÓCEJ!

Wiele badań naukowych potwierdza, że regularna aktywność fizyczna przedłuża życie nawet o parę lat. Jeżeli chcesz spędzić więcej czasu na ziemi nie zapominaj o regularnym treningu! Innej recepty nie ma na długowieczność!

 

Liczba odwiedzających:

Komentuj