• 1 czerwca, 2020

8 NIEZAWODNYCH SPOSOBÓW NA POPRAWĘ ODPORNOŚCI!

8 NIEZAWODNYCH SPOSOBÓW NA POPRAWĘ ODPORNOŚCI!

Niewątpliwym walorem treningu jest lepsze samopoczucie i ogólna poprawa stanu zdrowia. Warto jednak zadać sobie pytanie: „ Jak postępować, aby wspomagać naszą odporność”?

Zdecydowanie na poprawę odporności niebagatelny wpływ będą miały dobrze przemyślane obciążania treningowe, odpowiednio zbilansowana dieta oraz regeneracja. Wiele badań naukowych potwierdza, iż zimne prysznice sprzyjają produkcji odpornościowych komórek zwalczających infekcje.

Nie jest tajemnicą, że trening wspomaga pracę układu odpornościowego. Dzieje się tak za pomocą makrofagów (komórek stanowiących element pierwszej linii obrony przed antygenami). Co więcej regularne ćwiczenia przyczyniają się także do wzrostu aktywności komórek drugiej linii obronnej organizmu, tworzonej przez wysoko wyspecjalizowane krwinki białe. Według niektórych badaczy sam wzrost temperatury towarzyszący pracy mięśni działa hamująco na rozwój bakterii. Warto dodać, że wywołane wysiłkiem zmiany w układzie odpornościowym ustępują po kilku godzinach od jego zakończenia, dlatego trzeba regularnie poddawać się aktywności fizycznej.

W sezonie wirusów warto wspomagać odporność od środka. Zbilansowana dieta bogata w masę antyoksydantów, które możesz znaleźć w owocach i warzywach, bez wątpienia zapobiegnie nawrotom niechcianej infekcji. Odpowiednie żywienie wpływa na naturalną florę bakteryjną jelit. Warto sięgnąć po prebiotyki, które stanowią pożywkę wspomagającą rozwój dobrych bakterii. Znaczący wpływ na poprawę odporności będą miały naturalne antybiotyki. Pokochaj czosnek i cebulę, które wzmacniają odporność oraz mają właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybiczne.

Jak postępować, aby cieszyć się zdrowiem przez całą pandemię:

  • Przede wszystkim – TRENUJ REGULARNIE!
  • Korzystaj z różnych form regeneracji tj. zimne prysznice, masaż, sauna.
  • Staraj się często myć ręce.
  • Nie przesadzaj z długotrwałym treningiem.
  • Spij minimum 7 godzin dziennie.
  • Nie spożywaj śmieciowego jedzenia.
  • Staraj się utrzymywać dobrze zbilansowaną dietę.
  • Bądź optymistą! Stres obniża odporność!
Liczba odwiedzających:

Komentuj